Daad Klimaat B.V.

(10)
Tappersweg 32 2031 EV Haarlem
KVK nummer: 89804406

Alle reviews

14-10-2024 Aanbeveling: nee

SCAMMERS!!!!!!
DO NOT DEAL WITH THIS COMPANY!!!! LOW-QUALIFIED EMPLOYEES AND OVERPRICED MULTIPLE TIMES!
We can already see in the comments how many people they have deceived. Unfortunately, this also affected us. At the end of May we had problems with our boiler. This company responded quite quickly and soon a guy came to us. In 3 minutes he concluded that the boiler needed to be replaced. We agreed with the replacement since we wanted to do everything quickly. Vacation was coming up. A young guy came to us for the installation, along with his "colleague", who turned out to be a schoolboy. The 100 kilo boiler was hung on short screws (4 cm) on a fragile wall. We asked several times whether it would hold and be safe, since the previous boiler was on legs. The "specialists" assured us that everything would hold up. THE BOILER HANGED FOR FIVE HOURS AND WHEN WE LEFT HOME IT FELL DOWN WITH 80 LITRES OF HOT WATER. It strongly damaged our door, scratched the floor and broke the water connections below. For 30 minutes the water was leaking everywhere and flooded the electrical sockets too. All this happened after 10 pm, leaving us without any water, since we had to shut down all the water in the apartment. Then the guys fed us promises for a long time that they would repair everything but it never happened. Dozens of useless calls to the company, multiple ignored e-mails and letters, constant lies that they would sort out our issue and call back. They never called back! Later we found out that the boiler they tried to install did cost 300-400 euros while they charged us 1600 and a thousand for the installation on top! We managed to talk once with someone Kevin, he promised to return the money, but they didn't return us anything nor fixed any damage.

02-09-2024 Aanbeveling: nee

Tijdens routineonderhoud ontdekten twee monteurs dat het gasblok verkeerd was afgesteld door de vorige onderhoudspartij. Ze zeiden: "Eigenlijk moeten we jullie afsluiten, want dit is levensgevaarlijk." Hier schrokken we van, vooral omdat we een kleintje van twee jaar in huis hebben en dit soort risico's absoluut willen vermijden. Ze boden aan om dezelfde dag nog het probleem te verhelpen voor 750 euro (exclusief servicekosten en BTW), wat volgens hen een goede prijs was.
Toen ik vroeg of ik mocht zien wat er mis was, vertelde een van hen dat hij de kap al weer had teruggeplaatst. Na wat aandringen toonden ze me uiteindelijk het probleem. Ik heb er geen verstand van, maar er leek weinig mis te zijn. Het is namelijk een ketel uit 2021. Ik vertrouwde het niet en maakte foto's van alles. We lieten een second opinion uitvoeren door een andere partij.
Conclusie: er was helemaal niets mis. Het is een gloednieuwe ketel. De tweede partij constateerde ook dat Daadklimaat nalatig was geweest tijdens het onderhoud: er waren geen nieuwe pakkingen geplaatst en er was geen nauwkeurige gasmeting uitgevoerd.
Helaas hadden we al 193 euro voor de onderhoudsbeurt betaald, wat veel geld is. Bleek dat ze ons onterecht een ‘spoedmelding’ hadden aangerekend. We hebben het totale bedrag én de kosten voor de second opinion teruggevraagd. Aanvankelijk werd ons beloofd dat we dit zouden terugkrijgen maar een paar weken later leek niemand die afspraak meer te herinneren. Hierboven gemelde meneer K. of T. doet tot op de dag van vandaag nog steeds loze beloftes en heeft zelfs gezegd dat als ik deze review zou plaatsen hij direct de betaling stop zou zetten.
Iedereen die nog in hetzelfde bootje zit, succes!

11-08-2024 Aanbeveling: nee

Geen

Ten eerste is de monteur veel later dan de geplande afspraak, de monteur had er volgens afspraak om 8 uur moeten zijn (tussen 8 en 9 was ook goed geweest)
om 7:45 krijg ik een sms bericht dat de monteur vanwege een uitlopende spoed klus die later komt, tussen 10 en 11 uur.
ik heb om 11:15 een sms bericht gestuurd om te vragen hoe laat de monteur verwachtte hier te zijn, ik kreeg gelijk een bericht terug dat hij onderweg is.
De monteur is om 12:03 gearriveerd en is toen gelijk begonnen met onderhoud aan mijn CV ketel, na ongeveer 10 à 12 minuten heeft de monteur mij geroepen of ik mee wilde kijken.
Hij vertelde mij onderstaande punten.
• De monteur heeft tijdens het bijvullen een lekkage ontdekt bij de pomp, hierdoor wil de ketel niet op druk worden gebracht (de druk was op dat moment 1,3/1,4 bar) hierdoor zal de ketel minder goed werken.
•De pomp geeft vaker problemen bij dit type ketel.
•De monteur heeft mij laten zien dat er een beetje water onder in de ketel ligt ter hoogte van de pomp. (Dit heeft hij er zeer waarschijnlijk zelf ingegooid na dat hij zwanenhals had leeg gegooid in de keuken)
•De monteur heeft gezegd dat de CV ketel niet meer gebruikt mag worden en is afgekeurd, en dat ik nog wel warm water kan gebruiken.
•Ik mag de CV ketel ook niet zelf bijvullen, want dan zou hij meer gaan lekken.
Om dit probleem op te lossen moet de pomp worden vervangen, de kosten hiervoor bedragen € 595,- ex BTW, maar het advies van de monteur was gezien de leeftijd van de CV ketel om deze te vervangen, hiervoor heb ik een offerte ontvangen van € 2.285,69
De monteur is maximaal 15 min bezig geweest met het *onderhoud* van mijn CV ketel, (dit moet ongeveer een uur zijn, dat is naar mijn mening veel tekort, naar mijn mening is het onderhoud ook niet naar behoren uitgevoerd,
Ik heb de zelfde avond mijn CV ketel zelf bijgevuld volgens de instructies van Intergas, ik heb de ketel bijgevuld tot 1,8 bar en heb hierna alle radiatoren ontlucht, er zat aardig wat lucht in de radiatoren,
vooral de radiator in de badkamer. na het ontluchten is de druk terug gezakt naar 1,2 bar, ik heb hierna de ketel weer bijgevuld tot 2,0 bar en heb hierna nogmaals de radiatoren ontlucht,
Hierbij kwam nog minimaal lucht vrij, de druk staat nu op 1,9 bar.
ik heb hierna de verwarming (ondanks het warme weer) aangezet, en al na ongeveer 4 min waren alle radiatoren heet, en na 10 à 15 min was het al 1 graad warmer in huis.
later die avond heb ik de kap van de ketel verwijderd en heb hierbij geconstateerd dat CV ketel kurkdroog is, en de ketel is 2 uur na het bijvullen nog op druk (1,9 bar)
en nu na een nacht slapen is de druk van de ketel nog steeds netjes 1,9 bar en is ook nog steeds kurkdroog.
Gelukkig ben ik zelf technische en heb ik ook een vriend (hij verkoopt CV ketels) om advies kunnen vragen, anders had het mij heel veel geld voor niets gekost.
Het is nu 11 augustus 2024 en mijn CV ketel is nog steeds netjes op druk 1,8 bar en is ook nog steeds kurk droog. Ik heb Daad Klimaat een aantal keren telefonisch gesproken ze hebben mij een aan keren belooft dat ik de gemaakte onderhoudskosten terug krijg, ik heb tot op heden nog niets ontvangen daarom vandaag de slechte review geplaatst

Over Daad Klimaat B.V.

De verkoop, plaatsing, reparatie en onderhoud van cv-, airco- en warmtepompinstallaties, het verrichten van loodgieterswerkzaamheden

Rubrieken

Bedrijven in de buurt

Plaats een review

Score
Aanbeveling

Velden met * zijn verplicht. E-mailadres wordt niet gepubliceerd, de naam wordt wel zichtbaar op de reviews pagina.

Ik ga bij verzenden akkoord met de Gebruiksvoorwaarden reviews en de Privacy policy.

Ik ga akkoord met de verwerking van mijn persoonsgegevens (naam, e-mailadres, IP adres en eventueel overige informatie die ik vrijwillig invul in de review). Tevens verklaar ik dat ik klant ben (geweest) bij dit bedrijf.
Top